Erkekçe ve sağlık

Stil ve moda

Yaşam

Feature

Video News


Avrupa Cinsel Sağlık Birliği (ESDA) Başkanı İremHattat, Cinsel Sağlık Danışma Merkezi'ne gelen başvuran erkeklerin internette satılan, cinsel performansı arttırdığı ve aynı zamanda sertleşme sorununu tedavi ettiği öne sürülen ilaçlar ve cinsel isteksizlik; kadınların ise vajinismus,hamilelikte cinsel yaşam ve cinsel isteksizlikle ilgili sorular yönelttikleri belirtildi.

Hattat, Aile Sağlığı Araştırma Derneği (ASAD) tarafından ESDAşemsiyesi altında 2002 yılında oluşturulan “Cinsel Sağlık Danışma Merkezi”nin 0212-282 01 01 numaralı bilgi hattına yapılan başvurulara ilişkin yaptığı açıklamada, ESDA üyesi 12 ülkedeki cinsel sağlık danışma hatlarına, ağırlıklı olarak ileri yaştakilerin başvuruda bulunduğunu, buna karşın Türk erkeklerinde cinsel sorunların genç yaşlara kaydığını söyledi.

Bilgi hattını kuruluşundan bu yana yaklaşık 196 bin kişinin aradığını, bunlardan 39 binine uzman doktorların bire bir yanıt verdiğini dile getiren Hattat, ortalama günde 77 kişinin telefon hattına danıştığını, bunlardan 15'inin birebir doktorla görüşme yaptığını anlattı.
'PERFORMANS ENDİŞESİ'
Bilgi hattına yapılan aramaların gündemi de yansıttığının altını çizen Hattat, şöyle devam etti:

“Aramaların yüzde 55'i 18-35 yaş grubuna, yüzde 27'si 35-45 yaş grubuna ait çok genç bir grup. Son senelerde ülkemizdeinternet kullanımının artması, özelikle sorulan soruları değiştirdi. İnternette takip edilen sitelerde görülen sanal bilgiler, genç erkeklerde performans endişesi yaratıyor. Daha fazla performans hedeflenen bir cinsel yaşam için yine internette satılan ürünlere ilgi çok fazla.

Artık erkeklerden gelen soruların başında özellikle internette satılan, cinsel performansı artırdığı ve aynı zamanda sertleşme sorununu tedavi ettiği öne sürülen ilaçlar ve cinsel isteksizlik geliyor. Bunları erken boşalma ve sertleşme sorununun diğer tedavileri, penis boyu ve cinsel yoldan bulaşan hastalıklar takip ediyor. Yurt dışında ise arayanların yaş ortalamaları biraz daha yüksek (ortalama 41-47) olduğundan en önemli konular sertleşme sorunu ve cinsel isteksizlik. Kadınların en çok sorduğu sorular ise vajinismus, hamilelikte cinsel yaşam ve cinsel isteksizlik.”

İrem Hattat, 2005 yılında yüzde 4 olan internette satılan performans ilaçlarına ilişkin başvuruların bu yıl yüzde 17'ye, yüzde 9 olan cinsel isteksizlik konulu başvuruların oranının ise yüzde 20'ye çıktığını bildirdi.

BOŞALMA VE SERTLEŞME SORUNU
Hattat, başvurularda erken boşalmanın yüzde 19, sertleşme sorununun yüzde 13, penis boyu ve cinsel yoldan bulaşan hastalıkların yüzde 12'şer, andropozun ise yüzde 5 oranına sahip olduğunu ifade etti.

Bölgelere göre başvurularda da hattın kuruluşundan bu yana bir değişim yaşandığına değinen Hattat, başvurularda Marmarave Doğu Anadolu'nun payının azaldığını, İç Anadolu ve yurt dışından yapılan aramaların payının arttığını söyledi.

2002-2005 döneminde yüzde 9 paya sahip İç Anadolu'nun payının 2010-2011 yıllarında yüzde 18'e, yüzde 4 olan yurt dışıaramaların payının ise yüzde 8'e ulaştığını anlatan Hattat, Marmara'nın oranının yüzde 20'den yüzde 15'e, Doğu Anadolu'nun oranının ise yüzde 16'dan yüzde 9'a indiğini, Ege,AkdenizKaradeniz ve Güneydoğu Anadolu'nun ise her iki dönemde yüzde 12-14 arasındaki oranlara sahip olduğunu kaydetti.
ASAD Başkanı üroloji ve androloji uzmanı Prof. Dr. Halim Hattat da Cinsel Sağlık Danışma Hattı'na yapılan başvurularda genç yaştakilerin ağırlığının nedenlerine değinerek, “Hareketsiz bir yaşam süren, sağlıksız beslenen, sigara içen ve aşırı alkoltüketen, yoğun stres altındaki genç erkeklerde sertleşme sorunu sık görülüyor” dedi.

SİGARANIN SERTLESMEYE ETKİSİ ÇOK BÜYÜK
Günde 1 paket ve daha fazla sigara içen erkeklerde sertleşme sorunu riskinin yüzde 40 arttığını ifade eden Hattat, testosteronhormonunun azalmasının, yüksek kolesterol-tansiyon gibi damarsal problemlerin de sertleşmeyi olumsuz etkilediğini belirtti.

Şeker hastalarının yaklaşık yarısında 10 yıl içinde sertleşme sorunu görüldüğünü anlatan Hattat, “Total kolesterol seviyesi 240 civarında olan erkekler, 150 civarında olanlara göre 2 kat sertleşme sorunu riski altında. Cinsel problemlerde çoğu zaman organik ve psikolojik faktörleri bir arada görüyoruz” dedi.

Çoğu genç erkeğin sorununun psikolojik olduğunu düşünüp, çözüm aramadığına dikkati çeken Hattat, şunları kaydetti:

“Dernek olarak yaptığımız çalışmalarda erkeklerin yüzde 35'inin cinsel sorunlarını hiç kimseyle konuşmadığını bulduk. Erkeklerin yüzde 83'ü tedavi görmüyor. Bunların yüzde 74'ü utanma sebebiyle bir merkeze başvurmuyor. Bazen eşlerinin zoruyla bir kliniğe başvuruyorlar. Orada hormonsal veya damarsal bir problem olduğunu görüp şaşırıyorlar. Oysa yıllarca, sorunun psikolojik olduğunu düşünüp, kendilerini veya eşlerini suçlamışlar. Aslında sertleşme sorununun sebeplerine bakıldığında, yüzde 75'den fazlasının organik olduğunu görüyoruz. Sorun organik bile olsa bu durum performans endişesine yol açar. Bir kere sertleşme sorunu yaşayan bir erkek, bu durumu, her ilişkide yaşayacağını düşündüğünde performansı daha da düşer. Bir kısır döngü meydana gelir.”
PERFORMANS ARTIRICI İLAÇLAR
Genç erkeklerin sorunları olmasa da performanslarını artırmak için sertleşme ilaçları kullandığını dile getiren Prof. Dr. Halim Hattat, bu ilaçları kullananların cinsel isteği artırmayı amaçladığını, oysa bu ilaçların cinsel isteği artırmadığını, cinsel istek ve hormonlar iyi çalışmıyorsa, işe yaramadıklarını belirtti.

Sertleşme ilaçlarının kullanımının baş ağrısı, ateş basması, hazımsızlık, burun tıkanıklığı, bel ve kas ağrılarına neden olabileceğini ama bu tip ilaçların genelde daha ciddi bir yan etkiye yol açmadığını anlatan Hattat, “Nadir olarak bazı erkeklerde bu ilaçların çok ciddi ve tehlikeli yan etkileri olabilir. Bazı durumlarda, bu ilaçlar kontrolsüz ve uzamış ereksiyona neden oluyor veya bu ilaçları alan erkek istediği sonucu görmeyince depresyona girebiliyor. Bu nedenle bir uzmana danışmadan bu ilaçları kullanmamak gerekir” diye konuştu.



Yeni tanıştığınız biriyle ufak ufak flört etmeye başladınız. Ama bir türlü hangi adımı ne zaman Sakin ve sabırlı olun, herhangi bir konuya balıklama atlamayın. atacağınızı bilemiyorsunuz. Bu tüyolar işinize yarayabilir
.Araya arkadaş sohbetleri sıkıştırın, ortak tanıdıklar sizi birbirinize yakınlaştırır.Galeyana gelip sürekli olarak konuşmayın, uzun uzun onu dinlemeyi tercih edin.Çaba gösterin, onu tanımaya çalıştığınızı fark etsin küçük ve rahatsız etmeyen sorular sorun.Ona eğlenceli anılarınızı anlatın, ama hele de ilk günlerde sıkıntılarınızla boğmaya yeltenmeyin.Asla hayattan ve kendinizden bahsederken karamsar olmayın, hırslı ve arzulu olun 

Aşağıdaki program ile bu sinirlerinizin daha geç yorulmasını sağlayabilirsiniz.
Talimatlar
Skater hops hareketini her iki bacak için de 10 sıçrayıştan oluşan ikişer set olarak yapın. Box jump hareketiniyse 20-30 tekrardan iki set olarak yapın. Bu hareketleri haftada iki defa yaparak bacaklarınızda bulunan ufak sinirleri daha dayanıklı hale getirebilirsiniz. Bu da kramp sorunu yaşama ihtimalinizi azaltır.
Skater hops
Sağ ayağınızın üzerinde durun ve sol ayağınızı sağ bileğinizin arkasında tutun. Sağ dizinizi kırın ve yarım bir squat hareketi yapın. Sıçrayın ve yere sol ayağınız yerde olacak şekilde inin. Daha sonra bu kez sağ ayağınızı sol bileğinizin arkasına alın.  Sağ elinizi sol ayağınıza doğru götürün. Aynısını diğer ayağınız yerde başlayarak yapın.
Box jump
Aşağı yukarı diz hizanızın biraz daha üstüne kadar gelen yükseklikte bir sehpanın ya da kutunun önünde ayakta durun. Dizleriniz hafif kırık, kollarınız vücudunuzun yanında olsun.Dizlerinizi biraz daha kırın ve iki ayağınızla sehpanın üzerine sıçrayın. Yere inin ve hareketi tekrarlayın.

Öyle ki AB ülkelerinde meslek hastalıklarının yüzde 35’inin kas iskelet sistemi ağrılarına bağlı olduğu tespit edildi. Bilgisayar kullananların yarısından fazlası da kas iskelet sistemi hastalıkları ilgili yakınmaları olduğundan dert yanıyor. Acıbadem Fulya Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Selda Bağış, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarının kişinin yaptığı işe paralel olarak değişmekle birlikte, genellikle boyun ve bel ağrısı olarak görüldüğüne dikkat çekerek, “Uzun süre masa ve bilgisayar başında çalışanlarda boyun ile kol problemleri biraz daha ön planda oluyor. Bu kişilerde öncelikle duruş bozukluğuna bağlı kas ağrıları, kas spazmları gözlenirken, önlem alınmadığı takdirde boyun fıtığı, bel fıtığı, el bilek, omuz ve dirsekte tendon yaralanmaları gelişebiliyor.” uyarısında bulunuyor. Ofis çalışanları, bilgisayar kullanıcıları, telefon operatörleri, sekreterler, öğretmenler, diş hekimleri ve yük taşıyıcıları özellikle risk altında olan grupları oluşturuyor.
Uzun süre sabit pozisyonda oturmak riskli
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Selda Bağış, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarının temelde uzun süre sabit bir pozisyonda ve uygunsuz posturda çalışmak ya da sürekli tekrarlayan hareketleri yapmaktan kaynaklandığını belirterek, “Çalışma alanının ergonomik olarak düzenlenmemiş olması en önemli faktörü oluşturuyor. Ayrıca iş yoğunluğunun fazla olması, iş stresi ve işteki tatminsizlik de kas iskelet sistemi hastalıklarının görülmesinde diğer etkenleri oluşturuyor” diyor.Bel ve boyun sağlığınız için
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Selda Bağış, bel ve boyun sağlığınız için işyerinde ne tür egzersizler yapmanız ve nasıl hareket etmeniz gerektiğini anlattı:
8 Egzersiz
Aşağıda yer alan her egzersizi, sandalyede oturarak günde 2-3 kez, 5-10 tekrarlık setler halinde uygulayın.
1- Başınızı sırasıyla öne- arkaya, yanlara doğru eğin ve pozisyonda 5-10 saniye tutup, bırakın. Aynı hareketi elinizle başınızı, başınızla elinizi itecek şekilde tekrarlayın.
2- Omuzlarınızı yukarı doğru kaldırdıktan sonra 5-10 saniye tutup, bırakın.
3- Ellerinizi arkada birleştirerek omuzlarınızı geriye alın. Göğsünüzü öne doğru çıkarıp 5-10 saniye tutuktan sonra bırakın.
4- Ellerinizi birleştirdikten sonra kollarınızı yukarıya uzatıp, önce yukarıya ardında geriye doğru esneyin.
5- El bileklerinizi yukarıya, aşağıya ve dairesel olarak hareket ettirin. Ardından aynı hareketi her iki elinizi birleştirerek tekrar edin.
6- Ellerinizi sık sık yukarı ve aşağıya doğru sallayın. Parmaklarınızı yumruk yapıp, açın.
7- Sürekli oturuyorsanız, kan dolaşımınızı hızlandırmak için ayak bileklerinizi yukarı aşağı ve dairesel olarak çevirin.
8- Bu egzersizi ise ayakta uygulayın. Her iki elinizle belinizden destek alarak geriye doğru esneyin.
Hem iyi görünmek, hem de sakatlıklardan korunmak için...

Eğer ağır dumbbell'ları kaldırırken sürekli sakatlanıyorsanız, merkez bölgeniz yeteri kadar kuvvetli değil demektir. Bu antrenman programıyla sadece merkez bölgenizi geliştirmekle kalmayacak omuzlarınızı da geliştireceksiniz. Antrenmanı haftada iki-üç gün yapın. Her hareketi 12 tekrar olarak uygulayın, set aralarında 45-90 saniye kadar dinlenin.

ANTRENMAN


1.Hafta

Üç set V-sitdumbbell press ve her sette bacakları değiştiren set single leg lateral raise.

2.Hafta

Üç set Olympic military press, bir elinizde dumbbell varken üç set single leg lateral raise.

3.Hafta
İlk süpersetiniz için: Vsit dumbbell press hareketini 12 tekrardan bir set olarak yapın, dinlenmeden 12 tekrar single-leg lateral raise hareketini uygulayın. 

İkinci süpersetiniz için: Aynı ilk süperseti yap ancak bu kez V-sit dumbbell press hareketinde bir ağırlığı aşağı indirirken, diğer kolunuzu yukarda tutun. 

Üçüncü süpersetiniz için: Aynı ilk süperseti yap fakat bu sefer V-sit dumbbell press hareketinde bir dumbbell kullanın, diğer eliniz boş şekilde vücudunuzun yanında olsun.

4.Hafta


İkinci hafta yaptığınız antrenmanı yapın, bu hareketleri süperset olarak uygulayın.

V-SIT DUMBBELL PRESS

Ayaklarınız V şeklinde açık olacak biçimde yere oturun ve omuzlarınızın üzerinde birer dumbbell tutun. Kalça kaslarınızı sıkın, hamstring (arka bacak) ve baldır kaslarınızı da yere doğru bastırın. Şimdi gövdenizin dik duruşunu bozmadan ağırlıkları kollarınız tamamen gergin olana kadar yukarı kaldırın ve indirin.

SINGLE-LEG LATERAL RAİSE



Tek ayak üstünde ayakta duruyorken iki elinize birer tane dumbbell alın. Avuç içleriniz ise size doğru dönük olsun. Şimdi de, dizlerinizi hafif kırık tutarak kollarınızı yanlara doğru yere paralel olana kadar açın. Ardından tekrar başlangıç pozisyonuna dönün.

OLYMPİC MILITARY PRESS



Omuzlarınızın üzerinde bir halter tutarak ays durun, ellerinizse omuz genişliğinden biraz daha açık olsun. Dirsekleriniz her zaman tam karşısını göstermeli, şimdi halteri başınızın tam üzerinde havaya kaldırın. Ardından birkaç saniyeliğine duraklayın ve halteri tekrar omuzlarınızın üzerine indirin.