Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Bu reklam erkeklere özel

ABD’nin en eski gazlı içeceklerinden biri olan Dr Pepper, piyasaya yeni sürdüğü ve erkek müşterileri hedefleyen içeceği için hazırladığı reklam kampanyası ile tartışma yarattı.

Erkeklerin piyasadaki ‘diet’ gazozları ‘kadınsı’ bulduğu için içmediğini farkeden Dr Pepper, erkekler için 10 kalorilik "Dr Pepper 10" adıyla yeni içeceğini piyasaya sürdü.

Bu içecek için hazırlanan reklam kampanyası ise genel olarak "it’s not for women (kadınlar için değil)" sloganına dayanıyor.

İçeceğin Facebook sayfasında "10 emir"e atıfla "10 Man Ments" sıralanmış durumda. Ve aşağıdaki reklamında ise bir aksiyon savaş alanından geçen bir grup erkek, kadınlara diğer normal içecekleri izleyip romantik komedi filmi izlemelerini öğütlüyor.

SodaHead News, "Gazoz seksist olur mu?" diye soruyor ve ekliyor: "Burada kesinlikle olmuş. Elbette diet sodaların erkek müşterilere ulaşması güçlüğünü aşmak için yollar arayabilirler. Ancak Dr Pepper burada bunun ötesine geçmiş ve kadın tüketicileri aşağılıyor."

The Frisky’den Jessica Wakeman ise reklamın sadece kadınları değil erkekleri de aşağıladığı düşüncesinde. "Maço adam kendi kendinin karikatürü gibi. Erkeklerin kendine özgüveni manipüle ediliyor gibi."

Yorum Gönder

0 Yorumlar