reklam3

Aksiyon yıldızı Justin Bruening sağlam bir vücuda sahip olmanın sırrını açıklıyor.

Justin Bruening'in motivasyon kaynağı her zaman yine kendisi olmuş. Hayatının büyük bölümünü geçirdiği Nebraska zaten çok ufak bir yermiş ve bir kişiselantrenörle çalışmak gibi bir imkan yokmuş. Gerçi ünlü yıldızın şu anda öyle bir imkanı olsa bile, o hâlâ kendi kişisel antrenörlüğünü yapıyor. Lise yıllarında 50 kiloluk sıska bir çocukken, şimdi tam 95 kilogram ağırlığında. Bu ağırlığın büyük bölümünü de kasları oluşturuyor. NBC'nin 'Knight Rider' dizisinin yıldızı bunun tek sırrının antrenmanları olmadığını söylüyor.

Bruening'e göre bu inanılması zor gelişimin altında yatan en önemli sebeplerden biri de beslenme düzenine gösterdiği özendi. Bruening'in hem antrenman hem beslenme alanında dikkat ettiği tek bir şey vardı: istikrar. "Eğer düzenli olarak spor salonuna giderseniz ve doğru beslenirseniz, gerisi kendiliğinden gelecektir." Bu tavsiyeye kulak vererek siz de vücudunuzu dönüşüme uğratabilirsiniz.

Limitlerinizi bilin


Justin neler yapabileceği kadar neler yapamayacağını da iyi biliyor: "Eğer sabah antrenman yapamazsam, bütün gün yapamayacağımı biliyorum. O yüzden kendime asla yalan söylemiyorum," Kendine karşı dürüst olmak aslında hayati önem taşıyan bir özellik. Çünkü yapmanız gereken bir şey varsa kendinize ancak bu sayede 'ya şimdi, ya da hiçbir zaman' diyorsunuz ve tabii ki seçiminiz 'şimdi' oluyor. İşte bu zaten da istikrar demek. Ancak Justin'in de bazen 'pause' düğmesine bastığı oluyormuş. Bazen işleri dolayısıyla çok yoğun olduğu günlerde kendini daha fazla yormamaya kararveriyormuş. Zaten bir aksiyon yıldızının sıradan bir iş günü bile oldukça yorucu olsa gerek.

Geri adım atmayın


"Forma girmeye çalışmak, formda kalmaya çalışmaktan çok daha zordur," diyor Bruening ve ekliyor: "Bunu tamamen kendi tecrübelerim sayesinde anladım." Zaten hepimiz aynı yollardan geçmedik mi? İşte bu yaşanan tecrübeleri motivasyon kaynağı olarak kullanmalısınız. Spor salonunda 45 dakikalık bir antrenman yapacak vaktiniz yok mu? Ne kadar vaktiniz varsa, o kadar antrenman yapın. On dakika boyunca sınav ve squat yapsanız bile, vücudunuz için faydalı bir antrenman yapmış olursunuz.



Antrenmanızı kişiselleştirin


Bruening programını ihtiyaçlarına göre oluşturuyor. Hatta kardiyo bölümünü sevmediği için 15 dakikadan fazla tutmuyor. Bruening, "Benim en büyük sırrım, tüm programı çok tempolu ve maksimum efor sarfederek yapmam" diyor. Siz de kendi kardiyo programınızı oluştururken şu yöntemi izleyin: Temponuzu kaybetmeden çevirebildiğiniz kadar hızlı pedal çevirin ya da koşun. Koşu sürenizin ilk bölümünde aldığınız mesafeyle, ikinci yarısında aldığınız mesafenin aynı olmasına dikkat edin. İlk yanlık dilimde daha mı hızlısınız? O zaman hızınızı biraz düşürüp aynı antrenmanı yapabilirsiniz.

Denge unsuru


Daha önce de söylediğimiz gibi, Bruening beslenme düzenine çok dikkat ediyor. Karbonhidrat, protein ve yağ oranını dengelemek zorunda olduğunun farkında: "Bu hem kendinizi tok hissetmeniz hem de vücudunuzu antrenmanlara hazırtutmanız için şart. Örneğin birazdan elma ve fıstık ezmesi yiyeceğim. Bu oldukça iyi bir kombinasyon."

Kaçamak hakkı


Bruening kaçamakların da faydası olduğuna inananlardan: "Haftada bir gün, ne istersem onu yiyorum." "E hani istikrar nerede kaldı" diyorsunuz değil mi? Bu aslında istikrardan ödün vermek anlamına gelmiyor. Birde şöyle düşünün; Bruening haftanın altı günü doğru beslenerek zaten amacına yüzde 86 oranında yaklaşıyor. Bir gün kaçamak yaparak bütün bunları yok etmesi mümkün değil. Tabii, kaçamak konusunda da 'insanca' davranmakta fayda var. Örneğin Bruening fast food yemekler tüketse de 300 kaloriyi geçmemeye çalışıyor.

reklam4

tkl alt reklam

Hiç yorum yok:

Write a Comment


Top