Öfkenizi dindirmenin yolları

reklam3

Trafikte sizi delirten biri olabilir. Ya da iş yerinde sizi çıldırtan patronunuz! İlk düşündüğünüz şey yaptıklarına bir karşılık vermek olacaktır.
Fakat intikam yemini etmek aslında yapılacak en doğru şey değil. İntikam arayışınızı rahatlatacak 4 basit önerimiz var:

1) Tankınızı doldurun
Beyniniz vücut ağırlığınızın %2’sine tekabül eder fakat günlük kalorilerin %20’sini tüketir.
Ohio State Üniversitesi’nde psikoloji profesörü olan Brad Bushman’a göre MPFC (Medial prefrontal korteks – Beyin ön bölgesi) duyguları kontrol eder ve açgözlü, oburdur.
Eğer intikam hissiniz dayanılabilecek noktayı geçtiyse, bir miktar meyve suyu için ki MPFC’e bir glikoz akını olsun.
2) Erteleyin, rahatlayın ve kafanızı dağıtın
Çoğu erkek öfkelerini katartik tepkilerle dağıtmaya çalışırlar; örneğin küfretmek gibi. Nefesinizi saklayın.
Bushman öfkenizi şımartmanın içinizdeki intikam duygusunu azaltacağını söylüyor.
Bushman’ın 3 adet çok yönlü rahatlama stratejisi bulunmakta: Erteleyin (içinizden 100’e kadar sayın), rahatlayın (derin nefesler alın ve meditasyon yapın) ve kafanızı dağıtın (bir puzzle yapın veya kitap okuyun).
3) Öfkeyle güzellik ile savaşın
Bushman birbirine zıt duyguları aynı anda deneyimlemenin mümkün olmadığını söylüyor.
Bir köpek sevmek, arkadaşınıza işinde yardımcı olmak, eşinizi öpmek. Bunların hepsi öfkeye karşıt duygulardır.
Psikolog Arlene Stillwell’e göre “Araştırmalar 70’lerin sonundan beri empati, mizah ve hafif cinsel arzuların öfkeyi azaltabildiğini söylüyor.”.

4) Kendinize bakın
Bir yabancıya öfkenizin rasyonel olup olmadığını sorun. Büyük ihtimalle olmadığını söyleyecektir.
Fakat yabancının rolünü oynamak daha bile güçlü: Bushman duvardaki sinek gibi olmanızı öneriyor. Kendinizi objektif bir gözlemcinin gözlerinden anlamaya çalışın.
Bu denklemden duygusallığı çıkartmanızı sağlayacaktır. Bu da intikamın vereceği tatminden uzaklaşmanızı sağlar.
menshealth

reklam4

tkl alt reklam

Hiç yorum yok:

Write a Comment


Top